یکی برای همه با دیپوینت

“دیپوینت” یکی از تولیدکنندگان باسابقه یخچال خانگی در ایران چندی‌ست کمپینی را با هدف افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به برند در حال اجرا دارد. این کمپین که با بازخوردهای مثبتی نیز روبرو شده توسط “آژانس ارتباط تصویر اشاره” ایده پردازی و اجرا شده است.

کسری صابری از آژانس ارتباط تصویر اشاره درباره پروژه دیپونت گفت: شرکت گل آسای سرما که برند دیپوینت زیرمجموعه آن است، یکی از باسابقه‌ترین تولیدکنندگان یخچال فریزر خانگی در ایران است. آگاهی مخاطبان نسبت به این برند باسابقه چندان بالا نیست. بنابراین مسئله مهمی که قرار بود در پروژه دیپوینت برای آن راه حل ارائه شود: ارتقاء آگاهی برند و ساختن تصویر ذهنی مناسب برای مخاطبان بود.

دیپوینت، برندی ایرانی‌ست که یک تیم پرتلاش و حرفه‌ای در بخش R&D آن فعالیت می‌کند. نتیجه چنین تلاشی تولید محصولات با بکارگیری آخرین تکنولوژی‌های روز است. برای مثال: مدل ( Discover و Capture ) مجهز به اینترنت اشیاء نمونه‌ای از محصولات برند هستند که در آن‌ها از آخرین تکنولوژی‌های روز استفاده شده است. برند با تولید محصولات مختلف در تلاش است که نیاز متنوع مخاطبان را پاسخ دهد.

برند با توجه به شرایط بازار و کیفیت محصولات با استقبال مخاطبان روبرو شده‌است. مخاطبانی که سعی شد تصویر ذهنی مناسبی از برند در کمپین ” یکی برای همه” در ذهن‌شان شکل بگیرد. کمپین مورد نظر در دو فاز طراحی شده است.

برای کمپین از کانال‌های ارتباطی دیجیتال، سوشال و محیطی (سراسر کشور)استفاده شده است. شش ویدیو متناسب با طرح‌های محیطی برای شبکه‌های اجتماعی آماده شده که به مرور منتشر شدند. ویدیوها دقیقا فاز محیطی را تداعی و پوشش می‌دهند. در این کمپین از اینفلوئنسرها نیز استفاده شده است. اینفلوئنسرها نیز با زبان خودشان درباره رسالت برند برای مخاطبان محتوا تولید و منتشر می‌کنند.

توجه به نکات کلیدی در تدوین استراتژی برند

نسیم دانا از آژانس ارتباط تصویر اشاره درباره ایده پردازی کمپین دیپوینت گفت: هدف کمپین دیپوینت تدوین استراتژی خلاق به منظور افزایش آگاهی از نام برند بود. در تدوین استراتژی بر چندین نکته کلیدی متمرکز شدیم. این نکات شامل: یک: گروه مخاطبان اصلی برند؛ خانواده‌ها بخصوص بانوان در که تصمیم نهایی خرید را می‌گیرند. دو: شخصیت برند که خانمی خانه‌دار، آگاه به مسائل روز و رفیق است. رفیقی که همیشه همراه است و در مواقع لزوم می‌توان بر کمکش حساب کرد. بنابراین در کمپین برند ما رفیقی را به تصویر کشیدیم که در این روزهای سخت بازار و نبود برندهای خارجی با ارائه محصولات متنوع و مدرن مخاطبان را همراهی می‌کند. محصولاتی که با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرند. شخصیت برند یعنی همان رفیق و همراه، منشا شکل گیری شعارکمپین ” یکی برای همه” نیز شد. شعار به مخاطبان می‌گوید: دیپوینت برای هر سلیقه و گروه مخاطبی محصول تولید می‌کند.

کمپین مورد نظر در دو فاز اجرا شد. در فاز اول بر نام برند به منظور افزایش آگاهی مخاطبان تمرکز ویژه‌ای شد. در این فاز محصول کامل نشان داده نشده و کنجکاوی مخاطبان تحریک شده است. در این فاز تصویر گروه مخاطبان مختلف از داخل یخچال به نمایش گذاشته شده است.

در فاز دوم سه مدل از مدرن‌ترین محصولات برند به مخاطبان معرفی می‌شوند. البته در این فاز نیز محصولات آنچنان بزرگنمایی نشده و فقط به نقاط کلیدی آنها اشاره شده است. در دیجیتال نیز دقیقا بر همین محور حرکت کردیم و محتوایی متناسب با تبلیغات محیطی تهیه و منتشر شده است. در این بخش محتواهای آموزشی متناسب با هدف تهیه و منتشر شده است. انتشار چنین محتواهایی باعث شد که صفحه اینستاگرام برند نیز متناسب با هویت کمپین حرکت کند. با اکران کمپین، مخاطبان صفحه اینستاگرام برند در حال افزایش هستند. بازخوردهای مثبتی از کمپین دریافت کردیم که علت دریافت بخشی از آنها به همکاری هوشمندانه برند با آژانس بازمی‌گردد. چنین همکاری منجر به اکران کمپین هدفمند دیپوینت شد.