حماسه کوکاکولا: پدرنامه رسان می شود

در آگهی تبلیغاتی جدید کوکا کولا، به کارگردانی «تایکا ویتیتی»، هنوز کامیون کریسمس آشنا این شرکت دیده می شود، اما از جنبه های دیگر تغییر در لحن برند را می توان مشاهده کرد.

کریسمس امسال موضوعات تازه ای در آگهی های تبلیغاتی شرکت ها مطرح می گردند. در این میان بسیاری از برند ها ترجیح می دهند که بر روی اهمیت نهاد خانواده و همبستگی میان اعضای آن در یک سال چالش برانگیز تاکید کنند.

در آگهی تبلیغاتی جدید این شرکت، محصول آژانس تبلیغاتی Wieden + Kennedy لندن، در حالی شاهد افراط در نمایش یک مفهوم هستیم که پدر را در حال مبارزه با سختی ها به سبک ماجراجو معروف بریتانیایی، «بیر گریلز»، برای رساندن نامه دختر دوست داشتنی خود به دست بابا نوئل می بینیم.

در ادامه این پدر نمونه در راه مبارزه با مشکلات، ضمن عبور از اقیانوس ها با یک نهنگ عظیم الجثه روبرو می شود، از کوه ها بالا می رود و در نهایت در راه دیدار با بابا نوئل شرایط یخبندان را نیز تحمل می کند. اوضاع به حدی وخیم می شود که بیننده تا حدی انتظار دارد مجبور به تعامل با ماموریت پدر قهرمان به سبک سریال «شما در مقابل حیات وحش» با درخشش «بیر گریلز» شود و برای زنده ماندن چاره ای به جز خوردن گوشت گوزن شمالی پیش پای خود نبیند.

اما از همه سخت تر، پایان بندی شیرین و دلنشین این آگهی تبلیغاتی است که در آن طبق عادت منتظریم تا فیلم با نمایی از کامیون نمادین کریسمس کوکا کولا تمام شود اما از همه مهم تر عشق و علاقه اعضای خانواده به یکدیگر است که لحظات پایانی فیلم را از صحنه هایی کمیک و خنده دار به ثانیه هایی واقعا مهرانگیز و مسرت بخش تبدیل می کند. در نهایت یک نبرد حماسی بر علیه نیرو های طبیعت با هدف رسیدن به خانه برای کریسمس، ظاهرا به شکلی درخور و شایسته استعاره از احوالاتی است که تا این لحظه از سال ۲۰۲۰ همگان آن را از سر گذرانده اند.