زمانیکه تورم بالاست بهترین تبلیغ چیست؟

در حال حاضر، نرخ تورم بالاست و همچنان ره روند رو به رشد خود ادامه می‌دهد. به این ترتیب هزینه‌ها هر روز بالا تر رفته و سفارش غذا در رستوران و خرید گجت هر روز سخت تر می‌شود. چرخه معیوب کمبود نیروی کار و مسائل مربوط به زنجیره تامین منابع تقریبا در همه بخش‌ها و عرصه‌ها، چالش‌هایی را بر سر راه روند ارائه محصولات و خدمات قرار داده است. در این شرایط هزینه تبلیغات نیز بالا افزایش خواهد یافت.

در ادامه می‌خوانیم که تبلیغات در این دوران پر تلاطم با نرخ تورم بالا چگونه باید باشد؟

 

کار‌هایی که نباید در این دوران انجام داد:

بسیار وسوسه انگیز است که سر در برف کنیم و همه چیز را نادیده بگیریم تا زمانی که این دوران آشفته به پایان برسد. به هر حال، این سوال پیش می‌آید که چرا چیزی را که ممکن است برای فروش در دسترس نباشد را تبلیغ کنید. البته مسلم است که برای پوشش دادن هزینه‌های افزایش یافته تبلیغات باید قیمت محصولات و خدمات را بالا برد.

متاسفانه بالا رفتن نرخ تورم خریدار را از تصمیم خرید منصرف کرده و تبلیغ کننده با خود می‌اندیشد که باید کاری کند. شما به عنوان سازنده و تبلیغ کننده ممکن است در کوتاه مدت هزینه‌ها را کاهش دهید که این به قیمت وفاداری مشتریان تمام خواهد شد. این حرکت می‌تواند محصول یا خدمات شما را در یاد‌ها ثبت کند.

برای مثال، رستوران‌های بین راهی احتمالا شاهد کاهش تعداد مشتریان خود خواهند بود زیرا قیمت بنزین بالا رفته و همین موضوع مردم را بیش از پیش در خانه نگه می‌دارد. افزایش هزینه‌های زندگی باعث می‌شود تا مردم کمتر به سراغ برگر و سیب زمینی سرخ کرده بروند.

این شرایط برای تبلیغاتچی‌ها و بازاریاب‌های باهوش ایده‌آل است تا بعد از فرونشستن گرد و غبار ناشی از شرایط بد اقتصادی، در راس اولویت‌های مسافران قرار گرفته، برنده بازار شده و به عنوان یک پیشروی جدید در بازار سفر مطرح شوند.

به جای سکوت و انجام حرکات بی ربط، در این جا سه استراتژی برای تبلیغات و بازاریابی در روز‌هایی با نرخ تورم بالا به تفصیل توضیح داده شده اند:

 

  1. بر روی ماندن در لیست اولویت‌ مصرف کننده تمرکز کنید

برند‍‌هایی که در دوران رکود اقتصادی بر روی تبلیغات و بازاریابی سرمایه گذاری می‌کنند، روزی که عادت‌های خرید به طور اجتناب ناپذیری تغییر می‌کنند، برنده بازار خواهند بود. در ادامه وارد آمدن زیان‌های کوتاه مدت محتمل است اما این ضرر‌ها در نهایت منجر به حفظ آگاهی و وفاداری در میان مشتریان خواهد شد.